ساخت موسیقی فیلم و خلاقیت در آهنگسازی از نظر Theodore Shapiro چطور است؟

ساخت موسیقی فیلم و خلاقیت در آهنگسازی از نظر Theodore Shapiro چطور است؟

حل کردن انواع پازل را بیشتر از هرچیز دیگری دوست دارم. موسیقی فیلم مثل یک پازل عظیم می مانند. گاهی چیزهایی که اول کاری به نظر مفید می آمدند چندان به درد نمی خورند و گاهی چیزهای دیگری که به نظر مسخره یا احمقانه می آمدند، خیلی زیبا به کارتان می آیند.
در ساخت موسیقی فیلم وبه عنوان یک آهنگساز ، معتقدم دستگاهی در وجود شما هست و به نظرم جرقه های خلاقیتی که این دستگاه را روشن می کند، ایده پردازی می کند و آنها را به ایده های موزیکال تبدیل می کند. یک ساختار یکپارچه می سازد و جالب است که این ساختارها، از یکی دوتا ایده ساده اولیه به دست می آیند.

در ویدیوی زیر Theodore Shapiro درمورد نحوه ساخت موسیقی فیلم و خلاقیت در آهنگسازی خود می گوید:

برای ساخت موسیقی فیلم ، اینجا جای خیلی خوبی برای استودیو است . بزرگ است اما خیلی وسیع و برهوت نیست. چون از فضاهای بزرگ و تمیز خوشم می آید.فضای باز باعث می شود خلاقیتم به کار بیفتد و احساس خفقان نکنم.

به نظرم عادت های آدم خیلی تأثیرگذار هستند. من هرروز حدود ساعت 9 به استودیو می آیم و ساعت 5:30 می روم. طی این مدت، با تمام توان کار می کنم. کار موردعلاقه ام این است که بنشینم نت بنویسم و ببینم این جریان نوشتن مرا به کجا می رساند. بعد نگاه می کنم ببینم چه نوشته ام. اگر یک روز نتوانم کار مفیدی انجام بدهم و ندانم که هدفم از کارهای آن روز چه بوده. در پایان روز اعصابم خیلی خرد می شود.

وقتی برای ساخت موسیقی فیلم سعی می کنم که الهام بگیرم. معمولاً فیلم ها را چندین بار می بینم و به آنها دقت می کنم. گاهی پیش می آید یک لحظه فیلم را هزاربار ببینم. گاهی پشت کیبورد می نشینم و همینطوری کار خودم را می کنم و همزمان فیلم را هم می بینم تا ببینم کدام قسمتش نظرم را جلب می کند.
خیلی وقت ها فقط برای اینکه فضای خاصی را پیدا کنم فیلم می بینم
.بعد وقتی شروع می کنیم و ادامه می دهیم، یک تم و ریتم به دست می آوریم.
مثلا اگر قهرمان داستان شما آدم خیلی دقیقی باشد و به آزادی نیاز داشته باشد، به طور طبیعی باید به فکر نوعی دنیای موزیکال باشید که سازماندهی شده و دقیق و خیلی شسته رفته باشد.
بهترین ایده ها را اینطوری پیدا می کنم.

در دنیای موزیکال، گاهی سعی می کنیم از ایده مان فراتر برویم. در ساخت موسیقی فیلم ، آهنگسازهایی که ساده ترین ایده ها را می دهند، بیش از بقیه روی من اثر دارند. مثلا فیلم های انیو موریکان و سرخیو لئونه را ببینید، فقط با صداپردازی زیبا، کلی کارهای زیبا ارائه می دهند.
به ندرت پیش می آید کسی از اول شروع کند. اما من چندین بار این کار را انجام داده ام. هیچ وقت کار جالبی نبوده است اما در نهایت نتیجه جذابی خواهید گرفت. چون سریع می فهمید چی به چی است. بعد فکر می کنید و می بینید روش کاملا متفاوتی برای انجام دادن این کار هست که اصلا به ذهنم هم نرسیده بود.
این هم جنبه جالبش است
.اینکه برای ساخت موسیقی فیلم همیشه یک روش دیگر هم وجود دارد و این یعنی خلاقیت در آهنگسازی.

نظرتان را در مورد این مطلب بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *