زاویه های دوربین در تصویربرداری و دوربین گذاری موازی

زاویه های دوربین در تصویربرداری و دوربین گذاری موازی

زاویه های دوربین در تصویربرداری و دوربین گذاری موازی موضوعی است که در این ویدیو از مجموعه آموزش کارگردانی به آن اشاره می کنیم:

در این ویدیو می بینید که ایجاد اشکال در تصویر هدف نیست. بلکه آنها در طراحی دکوپاژ صحنه به شما کمک می کنند. به این خاطر که وقتی ما یک میزانسن را در صحنه شکل می چینیم ، تکنیک هایی هستند که می توانیم برای دکوپاژ از آنها استفاده کنیم. وقتی کارکترها با زاویه نسبت به هم ایستاده اند، قرار دادن دوربین در زاویه قائمه می تواند جایگزینی مناسب برای نمای اُورشولدر باشد.

به ویدیوی زیر درمورد زاویه های دوربین در تصویربرداری و دوربین گذاری موازی دقت کنید:

انواع زاویه های دوربین در تصویربرداری :

نمای سربالا ( Low – Angle Shot )

نمایی که از زیر سطح مستقیم دید چشم و در حالی که انگار دوربین از پایین به سوژه می نگرد ، فیلمبرداری شود. چنین نماهایی بر خلاف نمای سرپایین موجب می شوند که موضوع ( شخصیت ، شیء و سوژه ) مسلط ، عظیم و حتی تهدید کننده به نظر برسد. در این نماها معمولا سعی می کنند که پس زمینه را حذف کنند و یا به حداقل ممکن تقلیل دهند و شخصیت مورد نظر را بر زمینه آسمان یا سقف نشان دهند. همچنین حرکت شخصیت هایی که از این زاویه از آنها فیلمبرداری می شود ، شتابدار به نظر می آید و بیننده خود را در مواجه با یک خطر حس می کند.

نمای خیلی سر بالا ( Extreme Low- Angle Shot )

نمایی که کاملا از زیر شخصیت گرفته شده و به نظر می رسد که شخصیت بر دوربین خیمه زده است. از این نما به ویژه برای نشان دادن ساختمان های بلند و هراسناک استفاده می شود.

نمای سر پایین ( High Angle Shot )

نمایی که از بالای سر سوژه و رو به پایین فیلمبرداری می شود. در این حالت دوربین رو به پایین به سوژه نگاه می کند. این نما ، ارتفاع و ظاهر شخصیت ها را تغییر می دهد و حرکت آنها را کند جلوه می دهد ، به این دلیل چنین نمایی می تواند ، شخصیت مورد نظر را آسیب پذیر نشان دهد. برای مثال نمای سرپایین از شخصیتی که در بیابانی سرگردان است. و بقیه موارد را می توانید در این ویدیو مشاهده نمایید.

نظرتان را در مورد این مطلب بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *