قدم نهایی فیلمنامه نویسی : چطور فیلم نامه تان را به فروش برسانید؟ فروش فیلم نامه و بازاریابی فیلمنامه مهم ترین قدم شما بعد از نوشتن فیلمنامه سینمایی است. یعنی تحقیق درباره این که فیلمنامه خود را به چه کسی بفروشید و سپس واقعا آن را برای آنها بفرستید.
برای این کار، اولین کاری که باید بکنید، برنامهریزی است.
تحقیقات درست ممکن است زمانبر باشد ولی نباید آن را نصفه نیمه انجام دهید.
کمی وقت گذاشتن برای برنامهریزی ارزشش را دارد و باعث میشود وقت خود را با تلاش برای راضی کردن افراد اشتباه هدر ندهید.
داشتنِ نماینده یا مدیر برنامه
یک باور غلط میان مشتاقان نویسندگی وجود دارد و آن هم این است که اولین کاری که باید بکنند این است یک نماینده پیدا کنند.
ولی یک نماینده به فروش فیلمنامه شما کمک نمیکند. برای آن کار شما به یک مدیر نیاز دارید.
این افراد شما را زیر بال خود میگیرند، فرصتهایی را فراهم میآورند و به آینده شغلی شما کمک میکنند. مدیرهای خوب به عنوان راهنمای خوب عمل میکنند.
چگونه یک فیلمنامه را بفروشیم؟
فروختن یک فیلمنامه به متمرکز بودن، مرتب بودن و هدف داشتن مربوط است. این به معنی تماس گرفتن و شبکهسازی با مدیران، تهیهکنندگان و دیگر مشتاقان نویسندگی است.
برای این که از بهترین روشها در فروختن فیلمنامه باخبر شوید، راهنمای ما را چک کنید: چگونه یک فیلمنامه را بفروشیم. این مقاله شامل ششگزینه امتحان شده و قابل اعتماد است که میتوانید از آنها برای فروش فیلمنامهتان استفاده کنید.
قدم نهایی فیلمنامه نویسی
حالا که راههای فروش فیلمنامهتان را میدانید وقت آن است که بگذارید همه دنیا از استعدادهای شما باخبر شوند.
توجه داشته باشید که اگر قبلا در این زمینه یا یک زمینه مرتبط موفقیتی کسب کردهاید، خیلی راحتتر است که وارد این کار شوید.
یک رمان یا نمایشنامه بنویسید، یک سریال خلق کنید و در وبسایتتان قرار دهید، برای یک سریال تلویزیونی بنویسید، یا حتی متن یک آگهی بازرگانی را بنویسید. در بخشهای مختلف نویسندگی کنید و ببینید که چگونه فرصتهای بیشتری گیرتان میآید.
همچنین، یادتان باشد نویسندهای باشید که مردم دلشان بخواهد با او کار کنند. فراموش نکنید که هر سرمایهگذاری که بر روی کار شما سرمایهگذاری میکند، در واقع روی نویسندگی شما هم سرمایهگذاری کرده است و فیلمنامهنویس شدن به این معنی است که باید غرور خود را کنار بگذارید.
هیچکس دلش نمیخواهد با نویسندهای کار کند که پذیرنده نقد نیست و یا نمیفهمد این صنعت چگونه کار میکند.
یک قدم نهایی فیلمنامه نویسی شما این است که مودب و حرفهای باشید و نمونههای فوقالعاده فیلمنامهنویسیتان را برای دیگران بفرستید و ببینید که چگونه پیشرفت میکنید.

مطلب خوبی بود