نقد فیلم Hellbender

نقد فیلم Hellbender

فیلم Hellbender

ژانر ترسناک همیشه خانه ای برای فیلم سازی DIY بوده است. چیزی جادویی در مورد گروهی از افراد همفکر وجود دارد که به جنگل می روند و با یک اثر هنری بیرون می آیند. گاهی اوقات فیلم  ” مردگان شیطانی ” یا فیلم ” آخرین خانه در سمت چپ ” است.

این فیلم‌ها سرکشی خاصی را بیان میکنند  این مورد نوعی بازیابی این ژانر از یک سیستم استودیویی که اغلب آن را اشتباه درک کرده است. یکی از جذاب ترین گروه های ترسناک DIY در سال های اخیر، خانواده آدامز بوده است .

خانواده ای از نیویورک که نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، و تقریباً هر کار دیگری را در فیلم هایشان انجام می دهند، با « The Deeper You Dig » ، فیلمی سورئال و دیدنی که اکنون در Shudder منتشر شده است، به جوایز خاصی رسیدند. آنها در سال ۲۰۲۱ با فیلم Hellbender به جشنواره بازگشتند، که امروز در سرویس استریم قرار می گیرد و به مسیر صعودی خود ادامه می دهد. این افراد فیلم‌های جسورانه و مطمئنی در ژانری که دوست دارند می‌سازند و هر روز در کارشان بهتر و بهتر می شوند.

یکی از دلایل این است که آنها در حال تبدیل شدن به بازیگران قوی تری هستند. در فیلم Hellbender ، زلدا آدامز به طور قانونی در نقش ایزی، زن جوانی که دور از تمدن بزرگ شده، شخصیت خاصی دارد. مادر، که هرگز نامی به دست نمی‌آید و نقش مادر زلدا و توبی پوزر، نویسنده/کارگردان همکار او را بازی می‌کند، به ایزی گفته است که بیمار است همانطور که در ژانر وحشت سال‌های آینده، انزوا و بیماری می‌تواند منعکس کننده مضامین همه‌گیری برخی بیماری ها باشد.

اگر شما چنین ژانری را انتخاب کنید پس باید حتما آن را ببینید. او هرگز به ایزی اجازه نمی دهد خانه پوشیده از درختانشان را در کوهستان ترک کند و خودش برای تامین وسایل به شهر برود. البته، ایزی ۱۶ ساله است، و او از تنها بودن  خسته شده است.

او عاشق نواختن در یک گروه راک با مادرش است اما می خواهد  در کارهایش اوج بگیرد. پیش درآمدی با یک جادوگر که کشتن آن بسیار سخت است و برخی نشانه های دیگر از تصاویر پنهانی نشان می دهد که در اینجا بیشتر از یک مادر محافظ اتفاق می افتد.

نیمه اول ففیلم Hellbender در بازکردن دینامیک مادر/دختری، بازتاب شخصیت  “کری”  را نشان میدهد است، اما یکی از چیزهایی که در مورد خانواده آدامز هست  این است که چگونه آنها سمت دیگری را در فیلم انتخاب میکنند ، درست زمانی که فکر می کنید و می دانید آنها در چه جهتی قرار دارند. صحن های  فیلم Hellbender در ابتدا بسیار آشنا به نظر می‌رسند.

داستان دیگری که در آن دوران شخصیت نوجوان یک زن را نشان میدهد  – اما سپس قبیله آدامز (که شامل شوهر توبی، جان و دختر دیگرشان نیز می‌شود، لولو، که او نیز همبازی است) طرف تاریک‌تر و  گروه راک خود را پوشش میدهند .

مانند فیلم Hellbender که هر چه فیلم  سورئال‌تر می‌شود ساختار بهتری خواهد داشت ، اما این یکی تعادل خوبی را از نظر ساختار در همه زمینه ها در بر دارد. ما نیز عاشق فیلم‌هایی هستیم که او با خانواده‌اش می‌سازد، اما واقعاً دوست داریم ببینم که او با یک کارگردان دیگر چه می‌تواند بکند. او محدوده و پتانسیل خاصی  را دارد.

بسیاری از فیلمسازان DIY مانند هنرمندانی هستند که سکانس ها و فیلمنامه های فیلم های ترسناک مورد علاقه خود را با هم ترکیب می کنند. چیزی که کار خانواده آدامز را از هم جدا می کند این حس برایشان وجود دارد   در حالی که ژانر خود را می شناسند، هرگز صرفاً از پیشینیان خود کپی نمی کنند.

آن‌ها به جنگل رفته‌اند و با چیزی بازگشته‌اند که قطعاً در میراث چیزی که می‌توان آن را «وحشت جادوگر» نامید  هم خوانی دارد ، اما همچنین فیلمی است که فقط جان، توبی، لولو و به‌ویژه زلدا می‌توانستند آن را بسازند. و روند انجام کارشان این طوری هست که آنها دوباره به جنگل برمیگردند.

نظرتان را در مورد این مطلب بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *